Kvalitetno napisan call-to-action može donijeti zaista odlične rezultate, ovisno o tome na što ciljamo njime. Ponajviše se pojavljuje na dva mjesta, u tekstovima Facebook objava i na zadnjim slide-ovima Instagram carousel objava koje su u zadnje vrijeme postale sve popularnije.
Ono što sam isto primijetio jest jedna te ista greška koju zaista velika većina radi i na koju ovim člankom želim ukazati jer jednostavno nisu svjesni da ju rade, a na kraju će kriviti Instagram algoritam kako ih sabotira i reže im reach i stvarati razne teorije zavjere, kako to obično i biva u svakom svijetu, pa i ovom društvenih mreža.
Što je call to action i čemu nam služi?
Call to action je neslavno prevedeno na naš jezik, poziv na akciju i doslovno to znači. U našem svijetu društvenih mreža, ta akcija može biti ostavljanje lajka, ostavljanje komentara, dijeljenje objave ili save objave ako smo na Instagramu. Njime potičemo svoje pratitelje da izvrše određen oblik interakcije s našim profilima.
Zašto to želimo? Uzet ću za primjer da potičemo pratitelje na ostavljanje komentara.
Pa prije svega, barem bi to trebala biti inicijalna namjera, jest da osiguramo dvosmjernu komunikaciju kroz poticanje na ostavljanje komentara, da uključimo pratitelje u naš sadržaj i damo im priliku da se izraze. Nakon što prosječnog pratitelja nekoliko puta potaknemo na ostavljanje komentara, postoje potencijalno dobre šanse da se odvaži to ubuduće raditi samostalno jer se osjeća sigurno ostaviti komentar za koji zna da će uvijek dobiti odgovor i lajk od brenda, a potencijalno i odgovor drugih pratitelja.
Drugi razlog zašto to želimo jest svemogući misteriozni jedini i neponovljivi algoritam. Jedna od stavki funkcioniranja tog algoritma gleda relationship aspekt pratitelja i stranice. U taj aspekt ulazi i količina ostavljenih komentara koja nosi određen faktor koji algoritam gleda kao relationship s profilom. Laički rečeno, što češće osoba komentira, veće su šanse da joj se vaše buduće objave prikažu češće.
Ustvari, algoritam je nešto kao kada se donesu nove mjere protiv koronavirusa. Njihov efekt se ne vidi odmah već kroz dva tjedna, slično je i kod algoritma. Danas gradimo relationship s pratiteljima kroz, između ostaloga, njihove komentare, a kroz neko vrijeme će algoritam prepoznati to i pokazivati im objave češće i više u feedu.
Da ne duljim, napisao sam poseban članak o tome kako funkcionira Instagram algoritam pa pročitajte.
Gdje većina radi grešku i to istu grešku?
Kako je Instagram carousel post postao jako popularan, počeli su ga raditi apsolutno svi, oni s dobrim znanjem o društvenim mrežama i oni s minimalnim znanjem jer su to vidjeli kod drugih, pa idem i ja. Na kraj objave stave call to action koji uglavnom kaže sljedeće:
Podrži rad _________ (upišite naziv brenda)
Lajkaj objavu
Komentiraj objavu
Podijeli objavu
Spremi objavu
Što još želite, da vam skuham večeru i operem noge? Možda da pustim Chopina na gramofon?
>> 5 SAVJETA ZA BOLJI INSTAGRAM PROFIL <<
Moramo shvatiti jednu stvar, a to je da, kada je sve jednako važno, ništa nije važno – zapamtite ovo, primjenjivo je na sve aspekte života. Isto je i ovdje, jednostavno je previše aktivnosti koje prosječan pratitelj treba napraviti i postoje jako male šanse da će osoba redom napraviti sve te stvari – više vremena će potrošiti na sve ove želje nego na konzumaciju sadržaja.
Meni je potpuno jasno da bi svi mi voljeli da nam svaki pratitelj nakon konzumacije sadržaja napravi sve ovo, ali šanse za to su jako male, a nikako nije poanta da mi to ljude direktno tražimo. Poanta je da oni to naprave samostalno bez da ih pitamo, to je jedno od mjerila sadržaja koji je rađen na kvalitetan način, a to je da je prilagođen ciljanoj skupini brenda.
Kako napisati dobar call to action?
Dolazimo do finala ovog vodiča, nakon što sam objasnio čemu služi i ukazao na problematiku, kako onda napisati da je dobar i da donese rezultat? Stvar je jednostavnija nego što možda mislite.
Usredotočite se na samo jednu stvar kod pisanja. Koji je vaš cilj za određenu objavu? Želite da ima hrpu komentara? Onda imajte call to action s jednim konkretnim pitanjem. Ono što trebate imati na umu jest da rijetko tko sjedne u svoju fotelju i s maksimalnom koncentracijom ide konzumirati sadržaj, većinom to rade u hodu, na pauzi na poslu (ili za vrijeme), u javnom prijevozu te se sve odvija velikom brzinom. Neka to pitanje bude jednostavno i jasno te neka odgovor ne bude nešto što zahtijeva tri dana promišljanja.
S druge strane, želite li da ljudi tu objavu dijele, to je cilj za nju? Onda ga trebate pisati u smjeru koji nije bahato:
“Podijelite ovu objavu kod sebe” ili “Napravite share kod sebe”
Ono što trebate jest dati dovoljno jasan razlog zašto bi ju trebali podijeliti. Možda ne bi bilo loše napisati nešto poput:
“Mislim da je važno da ova objava dođe do što većeg broja ljudi koji možda nisu upoznati s ovime. Ti mi možeš pomoći u tome. Podijeli ju na svoj Story sljedeća 24 sata i ukaži na problem!”
Zaključak
Svaki dobro napisan call to action ima jednu zajedničku stvar – fokusiran je na jednu aktivnost, jasan je i od pratitelja ne zahtijeva dugi angažman. U ovom vodiču sam pokušao podići razinu svijesti o tome, ukazati na česte greške koje radi velika većina i dati dobar primjer kvalitetno napisanog poziva na akciju koji bi mogao donijeti rezultate.
Nadam se da sam u tome i uspio. 🙂