Kako urediti Instagram profil da bi on izgledao bolje i atraktivnije, pa da i povećate broj pratitelja? U ovom članku želim dati savjete koje doslovno možete primijeniti kako čitate članak i na taj način unaprijediti svoj profil. Na ovaj članak me inspiriralo to što polaznicima svojeg tečaja o vođenju društvenih mreža nakon završetka radim stručne analize profila i shvatio sam da se kod dosta njih ponavljaju jedne te iste stvari, pa sam odlučio na jedno mjesto sažeti neke od najčešćih savjeta koje dajem, a kako bi svi zajedno mogli imati bolje profile.
1. Link u opisu profila
Često vidim da osobe koje nemaju web stranicu ostavljaju ovo polje prazno. Ako niste znali, opis profila je jedno od rijetkih mjesta na Instagramu gdje možemo staviti linkove koji su klikabilni. Osim toga, možemo ih staviti u story kao swipe-up ako imamo preko 10.000 pratitelja ili ako smo verificirani profil. Također, tekst u IGTV videu ima klikabilne linkove, ako postoji itko tko ga čita.
Smatram kako je zaista važno iskoristiti to polje, ne trebate imati web stranicu. Tamo možete staviti link na neki od svojih YouTube videa, Facebook stranicu, kontakt formu – bilo kakav link koji će vašim pratiteljima dati dodatnu vrijednost vezanu za vaš brend.
Kako postaviti link u dva koraka?
Za sve početnike koji možda ne znaju kako to napraviti, evo jednostavnih uputa, doslovno je gotovo u dva koraka. Pozicionirajte se na početnu stranicu vašeg Instagram profila i kliknite na Edit profile.
Sljedeći korak jest da u polje naziva Website unesete link. Kada malo bolje razmislim, možda baš naziv polja odvrati neke od postavljanja linka jer misle da je ovo rezervirano samo za web stranice. Nakon što ga unesete, kliknite na plavu kvačicu u gornjem desnom kutku i link je tu. Ovo definitivno smatram prvim korakom za svakoga tko se pita kako urediti svoj Instagram profil.
>> INSTAGRAM ALGORITAM U 2020. GODINI – SVE ŠTO TREBATE ZNATI <<
2. Kvalitetan tekst u opisu profila
Druga najčešća stvar oko koje dajem kritike profilima koje analiziram je tekst u opisu profila. Često vidim kako je nedovoljno dobro iskorišten i ljudi ne znaju što bi točno pisali tamo pa krenu pisati razne privatne stvari ili citate – to je sasvim u redu ako pričamo o privatnim profilima, ali ovdje pričamo o profilima koji se vode u poslovne svrhe te opis treba biti u skladu s tim.
Zapamtite, tekst u opisu profila je jedna od prvih stvari koje potencijalni follower vidi kada posjeti vaš profil – želite da odmah zna što može očekivati, impresionirati ga/ju i nagnati da pritisne follow bez da u tom tekstu pet puta napišete “Zapratite nas”.
Kada pogledam veći uzorak profila, zaključio sam da se sve svodi na dvije kategorije: natuknice ili opis u obliku rečenice te su upravo ova dva oblika najčešća koja ćete vidjeti kod većine profila. Nakon što pročitate ovaj članak, dajem vam mali zadatak: pogledajte 10 poslovnih profila koje pratite i vidite koliko njih koristi opis, a koliko natuknice.
Kako ostaviti dobar dojam kroz natuknice?
Jedna od stvari koju možete napravit jest u 3 do 4 natuknice dati do znanja o čemu je profil. Ja sam to napravio sa svojim brendom na slici niže. Umjesto klasičnog formata natuknica gdje imate crticu ili točku ispred informacije, koristio sam ikone kako bi vizualni tipovi dobili jači efekt te naveo osobu da što brže zaključi o čemu je riječ i dobije što jasniji dojam.
Na kraju opisa imam poziv na akciju koji sam povezao s linkom u opisu profila.
Kako napraviti kratak opis profila?
Druga stvar koju možete napraviti jest u jednoj rečenici opisati što radite, zašto to radite ili odgovoriti na neko drugo pitanje koje će osobama koje to vide dati jasno do znanja što ih čeka na profilu. Duolingo, poznata platforma za učenje jezika je svoj opis učinila vrlo jednostavnim i odgovorila na pitanje “Što radimo?”
Zapamtite, manje je više.
3. Korištenje ispravnih hashtagova
Hahstagovi su zaštitni znak Instagrama i jedina stvar koja se nije mijenjala od njegovog lansiranja pa sve do danas. Ono što najčešće viđam po profilima je korištenje onih koji nisu u skladu s veličinom profilima.
Problem se javlja kada u objavu stavljate prepopularne hahstagove poput #love, #friends, #happy i mnoge druge. Meni je jasno da se vi tako osjećate kada objavljujete sliku ili smatrate da su to osjećaji koje želite vezati za sliku jer ona doista odiše njima, ali radite veliku grešku postavljajući upravo te hashtagove.
Zašto je to greška?
Oni na sebi imaju ogromnu količinu objava, primjerice #love ima na sebi 1.7 bilijun objava u trenutku pisanja ovog članka. Kada osoba pregledava objave pod tim hashtagom, brzina kojom dolaze nove objave je tolika da je vjerojatnost da vidi vašu minimalna ili nikakva. Hashtag je prepopularan i u roku od nekoliko sekundi će vaša objava već pasti za 100 redova ispod.
Zato je važno koristiti hashtagove u skladu s veličinom vašeg profila. Jedan od savjeta koji ću ovdje napisati jest da ako ste manji profil koji ima do 10.000 pratitelja, bazirajte se na hashtagovima koji na sebi imaju do 100.000 objava.
Kako bi tekst objave bio uredan, slobodno ih ostavite u prvi komentar.
>> KAKO UKLONITI POZADINU S BILO KOJE SLIKE U 3 SEKUNDE? <<
4. Pozicioniranje teksta u Instagram objavi
Mnogi razmišljaju na način kako slika koju objave na Instagramu izgleda u Instagram feedu. Gotovo nitko ne razmišlja kako ona izgleda u Instagram profilu zajedno s ostalim objavama. Gotovo nitko ne razmišlja o higijeni vlastitog profila i to je jedna od najčešćih stvari kroz koje prolazim na video konzultacijama s polaznicima svojeg tečaja o brendiranju. Evo jedan primjer iz prakse da vidite kako izgleda ono o čemu pričam.
Kada otvorimo ovu objavu, sve izgleda super, gore i dolje imamo jako dobar tekst koji ima za cilj privući ljude da zastanu i pogledaju, u sredini se nalaze neke informacije i sve u svemu, solidna objava.
Ipak, kada pogledamo tu objavu zajedno s ostalim objavama na tom profilu, vidimo kako nam nedostaju neka slova. Zašto se to događa? Zato jer je osoba napravila objavu koja nije u square formatu, a na profilu je vidljiv samo square format, sve van toga će biti izrezano.
Kada osoba dođe na profil, vjerojatno će pretpostaviti o kojem je tekstu riječ, ali daleko veći problem je dojam koji se ostavlja.
5. Pozicioniranje interaktivnih stickera u Instagram Story
Stalno pričam kako je većina pažnje na Storyu, otvorimo Instagram i listamo ih u beskonačnost. Zašto je to tako? Znamo da su kratki, znamo da traju maksimalno 15 sekundi i osjećamo se kao da imamo kontrolu nad svojim vremenom, a na kraju završimo u beskonačnoj petlji listanja i listanja.
Kako većina korisnika neprestano boravi tamo, osim što je važno objavljivati često, važno je i imati one gdje možete staviti neki od stickera, Poll sticker, Question, Quiz ili Slider jer želimo da korisnici imaju interakciju s njima što za sobom povlači niz pozitivnih stvari koji su tema za poseban članak. Najčešća greška koju vidim je pogrešno pozicioniranje. Kako to mislim?
>> KAKO ŠTO BOLJE ISKORISTITI QUIZ STICKER NA INSTAGRAMU? <<
Mobitel većinom držimo jednom rukom i koristimo palčeve te eventualno kažiprst. Kada listamo Storye, većinom to radimo palčevima, a kako držimo mobitel, oni se nalaze u donjem dijelu ekrana pa tako trebamo tamo pozicionirati naše stickere, a ne u gornji dio ekrana.
Jako je naporno palcem ići skroz do vrha, pogotovo na mobitelima koji imaju ekran veći od 6 inča, a takvih je sve više i više.
Kako urediti Instagram profil – zaključak
Nadam se da će vam ovi savjeti biti od koristi i dati odgovor na pitanje kako urediti Instagram profil. Najsretniji bih bio kada bi svaki od njih pokušali primijeniti jer sam zaista uvjeren da su ovo stvari koje će vam pomoći da unaprijedite svoj Instagram profil i uredite ga kako spada. Kao što vidite, ne radi se o ničemu kompliciranom, nikakvi tajni trikovi velikih majstora, riječ je o sitnicama, a one su najčešće te koje čine razliku.
Čitamo se! 🙂