online prodaja

Online prodaja – 3 prodajne tehnike za bolju prodaju

Online prodaja je u zadnje vrijeme postala prilično zastupljena te se sve više pojedinaca odlučuje na online prodaju. Radilo se o virtualnim proizvodima poput online tečaja ili fizičkim proizvodima koji se mogu naručiti online, svima je zajedničko to da se naručuju preko interneta. Na koji način privući pozornost klijenata i kako što bolje prodati proizvod?

online prodaja

>> ZAŠTO JE VAŽNO PRILAGODITI FACEBOOK COVER MOBILNOM PRIKAZU? <<

S obzirom da sam nekoliko godina radio kao edukator prodajnih vještina, odlučio sam djelić znanja podijeliti u ovom članku. Online prodaja je fokus jer je u porastu i nadam se da će ovaj članak biti od koristi, kako onima koji prodaju, tako i onima koji kupuju.

1. Ponuda s ograničenim vremenskim trajanjem

Ukoliko se odlučite napraviti ponudu koja će privući pozornost, važno je da je po nečemu posebna. Evo dva primjera po čemu određena ponuda može biti posebna.

  • cijena koja je niža od uobičajene – popust
  • dodatan sadržaj ili vrijednost koji se dobiva za istu cijenu

Ipak, nekada to nije dovoljno. To što ste stavili popust ili povećali vrijednost postojeće ponude možda neće biti dovoljno jak okidač da netko kupi proizvod. Treba mu nešto što će biti dovoljno jako da osobu potakne na kupovinu, a jedna od tih stvari je ponuda s ograničenim vremenskim trajanjem.

Kod ponude postavite brojač koji odbrojava vrijeme do isteka ponude. Na taj način će potencijalni kupac vidjeti da ovu ponudu neće imati vječno na raspolaganju već samo određeni period te se ovdje igra na FOMO (Fear Of Missing Out) tehniku gdje osoba ima strah od toga da će propustiti priliku ako ne naruči prije isteka ponude. Na taj način ih potičete da ponudu naprave prije nego brojač istekne, u protivnom ta ponuda više nije dostupna i prilika je propuštena.

online prodaja tehnike

>> KAKO FUNKCIONIRA INSTAGRAM ALGORITAM U 2020. GODINI? <<

2. Ekskluzivnost kod online prodaje

Ova tehnika se često koristi kod branši koje se temelje na individualnom pristupu i radu s klijentima uživo, ali se koristi online prodaja. Najčešće su to razne vrste treninga, a radi se o tome da u određeno vrijeme primate samo određen broj ljudi s kojima radite. Dakle, nema svatko priliku uzeti vaš program već samo određena, povlaštena skupina ljudi.

Ljudi se vole osjećati povlašteno, vole biti dio nečega što nije dostupno svima i to ih privlači. Znaju da ponuđač proizvoda nudi svoj paket ograničenom broju korisnika kojima će dati posebnu pažnju i posvećenost, imat će ga samo za sebe i to je tehnika koja često funkcionira. Ono što je važno jest da tim ljudima zaista date poseban i ekskluzivan tretman kakav nema nitko, kako bi se tako i osjećali.

3. Usporedba s drugim vrijednostima

Ovo je prodajna tehnika koja se koristi u fazi kada je cijena prepreka u prodajnom procesu. Kupac ne percipira proizvod kao nešto što je dovoljno vrijedno da bi uložio svoj novac u njega i od prodavača se zahtijeva da tu percepciju promijeni i izjednači ju s nečim što će njegovom proizvodu dati veću vrijednost.

Najčešće se koriste tehnike usporedbe sa svakodnevnim troškovima, a nerijetko se rade usporedbe s kutijom cigareta, kavom, alkoholom ili junk foodom koji konzumiramo. Primjerice, prodavač će kao sidrište postaviti cijenu kave na dnevnoj razini i usporediti to s cijenom svojeg proizvoda i potencijalnom kupcu postaviti navodni izbor: “Je li bolje da popiješ tu drugu kavu dnevno ili da te novce uložiš u moj proizvod?”

U ovom slučaju kupac je sveden na usporedbu i misli da ima izbor te može promijeniti percepciju vrijednosti proizvoda i samostalno doći do računice da proizvod više nije skup ako za njega treba “platiti” jednu kavu dnevno manje sljedeća dva mjeseca.

Zaključak

Postoji jako puno prodajnih tehnika koje se koriste kod online prodaje, ali i prodaje uživo kako bi se potencijalnog kupca uvjerilo da mu je proizvod potreban, a ovo su samo neke od njih. Ako ste prodavač, nadam se da će vam neke od ovih tehnika pomoći kako bi povećali svoju prodaju. Ako ste kupac, nadam se da će vas ovaj članak osvijestiti o nekim prodajnim tehnikama.

Ono što ja osobno vjerujem da su ove, ali i sve druge prodajne tehnike samo pomoć, a glavna stvar na kojoj trebamo temeljiti svoje poslovanje kod većine branši jest pružanje vrijednosti svojim pratiteljima što će nam kroz određeni period osigurati povjerenje pratitelja koje će prije ili kasnije rezultirati kupovinom naših proizvoda, ali i preporukama. Ove tehnike u većini slučajeva potencijalno neće imati nikakav ili jako kratkoročan učinak ako niste izgradili taj temelj.