Instagram profil koji vodite u poslovne svrhe često zahtijeva znanja s različitih područja, a vođenje profila je sve samo ne jednostavan posao. Često se događaju razne greške na raznim područjima, a neke od njih mogu biti kobne za vašu bazu pratitelja i u konačnici, poslovanje. Zato sam odlučio u ovom članku sažeti najčešće greške s kojima se susrećem u svakodnevnom radu jer svaki put kada radim stručne recenzije profila za polaznike svojeg tečaja, uvijek nailazim na jedne te iste greške.
Prije nego krenemo na članak, zapamtite, nije loše napraviti grešku, loše je napraviti istu grešku nekoliko puta. Zašto bi vi radili te greške kada već postoje osobe koje su ih već napravile i poslužile kao dobar primjer iz kojeg ćemo naučiti neke stvari?
Uglavnom, krenimo mi na najčešće greške kod Instagram profila.
1. Postavljanje linkova na Instagram profil u tekst objave
Ovo je jedna od najčešćih grešaka s kojima se susrećem i dan danas mi nije jasno zašto se to još uvijek događa. Riječ je o tome da mjesto predviđeno za pisanje teksta u Instagram objavi podržava isključivo tekst i ništa više. Za slučaj da postavite link, na taj link se ne može kliknuti, ne može se ni označiti pa da ga jednostavno kopiramo u browser. Jedino što možemo raditi je prepisivati slovo po slovo u SMS ili neku notes aplikaciju te od tamo kopirati u browser.
Na primjeru niže možete vidjeti kako je u tekst ostavljen link na znanstveni rad. Što da točno radimo s tim?
>> KAKO UKLONITI POZADINU S BILO KOJE SLIKE U 3 SEKUNDE? <<
Što mislite, koliko će ljudi prepisivati slovo po slovo u notes da bi kopirali link u browser i onda otvorili stranicu? Jako malo ili nitko. Jedino mjesto za linkove na Instagramu je opis profila, a ako imate više od 10.000 pratitelja ili ste verificirani profil, onda ih možete postavljati i u Story. Drugih mjesta na Instagramu za linkove jednostavno nema.
2. Instagram hashtagovi – kako odabrati pravilne?
Hahstagovi su oznake koje Instagram koristi za sortiranje sadržaja – ovo bi bila jedna gruba definicija. Ono što je posebno jest da nam te oznake nisu predefinirane već ih samostalno možemo kreirati i naš sadržaj će biti svrstan pod tim oznakama. Od početka Instagrama pa sve do danas, hashtagovi su gotovo pa zaštitni znak i zaista je dobra ideja uvrstiti hashtagove u svoje objave, ali jedna od najvećih grešaka je korištenje najpopularnijih hashtagova.
>> INSTAGRAM ALGORITAM – SVE ŠTO TREBATE ZNATI U 2021. GODINI <<
Zašto bi to bila greška, pa riječ je o popularnim hashtagovima, pa će tako i naša objava biti popularna? Super razmišljanje, ali ne. Popularni hashtagovi na sebi imaju stotine milijuna objava i gotovo se svake sekunde u svijetu generira velik broj novih objava. Kako to izgleda?
- na svoju objavu stavite #love
- u istom trenutku, tisuće drugih profila napravi istu stvar
- osoba pretražuje Instagram po hashtagovima i upiše #love
- iz sekunde u sekundu joj se prikazuje na desetke novih objava
- šanse da vidi vašu objavu su minimalne
Vidite što se događa? Vaša objava izgubit će se u moru drugih objava jer ste koristili prepopularan hashtag. Puno bolja strategija bila bi pravilno odabrati hastagove, a o tome pričam u besplatnoj lekciji svojeg online tečaja želim da pogledate, nadam se da će vam savjet koristiti i da ćete ga uspješno primijeniti.
3. Follow – unfollow taktika za Instagram profil
Riječ je o tehnici gdje zapratite velik broj profila, a kada neki od njih vide da ste ih zapratili, vrlo vjerojatno će vas zapratiti natrag. Zatim nakon određenog vremena ih jednostavno prestanete pratiti i nadate se da oni to neće primijetiti i nastaviti vas pratiti. Možemo do prekosutra raspravljati koliko je ova metoda moralna ili ne, ali je metoda kojom možete povećati broj pratitelja za svoj Instagram profil.
E sada, postoji nekoliko stvari koje me brinu kod ove metode:
- Riskirate Instagram ban zbog povećane aktivnosti follow/unfollow
- Nema pozitivan utjecaj na dugoročno stvaranje zajednice
- Profil koji prati preko 3.000 profila izgleda sumnjivo
Prokomentirat ću točku 2 i zašto mislim da nema pozitivan utjecaj na dugoročno stvaranje zajednice – kad tad će ti profili primijetiti da ih ne pratite, što kroz razne aplikacije koje im nude takvu opciju, a velik broj profila ih koristi ili kada vide da im više ništa ne lajkate, jednostavno će otići na vaš profil i pogledati u “Following” jesu li na listi.
Zamislite kako će se osjećati kada vide da ih ne pratite? Koliko tako nešto može doprinijeti dugoročnom stvaranju snažne zajednice, što je po meni ključan element uspješnog brenda? To je svakako nešto što ne preporučujem.
Zaključak
Instagram profil nije lako voditi jer zaista postoji puno elemenata kojima treba znati upravljati kako bi u cjelini doveli do kvalitetnog profila koji privlači pratitelje, koji bilježi svakodnevan rast pratitelja i u konačnici stvara snažnu zajednicu. Nadam se da nećete ponavljati ili raditi ove greške po prvi put jer kao što sam napisao na početku članka, zašto bi radili ove greške kada već postoje osobe koje su ih napravile i iz čijih primjera smo izvukli pouku? 🙂