što ako netko već radi

Što ako netko već radi ono što ti želiš raditi?

U zadnje dvije godine sam održao preko 15 radionica o brendiranju na društvenim mrežama, govorio po konferencijama, panelima i fakultetima. Kada god sam imao priliku davati direktne savjete oko pokretanja nečega svojega, uvijek se provlači jedno pitanje.

Želim raditi to i to, ali to već netko radi, to već postoji pa ne znam što da radim onda, a ne mogu to pokretati kada to već netko radi. Što da radim?

Ono što me uvijek zbuni kada mi netko priđe s ovakvim pitanjem je zar ljudi zaista misle da ako netko već radi nešto, da oni nemaju nikakve šanse na tržištu? Da je tako, onda u Hrvatskoj ne bi bilo nijednog drugog dućana osim Konzuma ili koji se već prvi pojavio, ne znam napamet. Mogao bih dati još hrpu primjera. Jeli bi kebab samo u jednoj kebabarnici jer se druge ne bi usudile otvoriti. Čemu kada to već netko radi?

Za početak, želim s tobom podijeliti savjet koji često čujem da drugi daju na ovo pitanje.

što ako netko već radi

>> KAKO UREDITI INSTAGRAM PROFIL – 5 SAVJETA KOJI FUNKCIONIRAJU <<

Stvaraj kvalitetan sadržaj koji je autentičan i to je ono što te razlikuje od ostalih

Ah, taj savjet – stvaraj kvalitetan sadržaj i sve će biti dobro. Da sam dobio komad tkanine kada sam čuo savjet „stvaraj kvalitetan sadržaj“ danas bih otvorio prodavaonicu tepiha. Savjet koji čujem na svakom kutku, a uz njega dolazi i onaj popratni savjet „stvaraj sadržaj koji je autentičan“

Taj drugi nekako ima smisla, stvaraj nešto što je svojstveno samo tebi. Znaš što je najžalosnije? Što ljudi pitaju kakav da ja to autentičan sadržaj radim, što je to svojstveno meni, koja je to moja energija? Ponekad se pitam jesmo li zaista u moru informacija koje kolaju nevjerojatnom brzinom u 21. stoljeću potpuno izgubili pojam za sebe i svoj identitet pa samo pokušavamo iskombinirati kopiranje drugih u neku kopija kombinaciju? Uglavnom se svede na to, pod utjecajem si hrpe drugih koje pratiš i onda nastojiš biti neka kopija jednog, drugog i trećeg umjesto da pronađeš svoj način izražavanja.

Zaista je žalosno što dosta pojedinaca nije svjesno svoje autentičnosti. Ipak, još nismo došli do odgovora – što ako netko već radi ono što ti želiš raditi?

Ne možeš izmisliti novu temu

Spustimo se malo na zemlju i budimo realni  – teško ćeš izmisliti novu temu. Ustvari, ponajviše me ovo pitanju osobni treneri s kojima sam radio u tečaju za brendiranje, danas kroz Fitnes prodaja i marketing tečaj – znaju da je osobnih trenera beskonačno, znaju da su teme o kojima mogu pričati manje više definirane i ne znaju kako da krenu jer smatraju da će biti samo još jedni u nizu i da se neće moći istaknuti.

Slična stvar se događa i s osobama koje su u beauty branšama, od ljepote lica, kozmetičkih proizvoda pa sve do izrade nakita – sve su to branše s kojima radim konzultacije nakon što polože tečaj i dolazimo do našeg izazova iz naslova – kako da se ja istaknem kada već hrpa njih radi isto to. Kakav sadržaj da radim kada svi već rade sadržaj na tu temu.

Ako ne možemo izmisliti novu temu, što možemo?

Možeš izmisliti novi pristup temi – tvoj pristup

Ono gdje se najviše očituje ta famozna autentičnost s početka je u pristupu temi. Da, teme su definirane, tu su, ali ono gdje autentičnost dolazi do izražaja je način na koji pristupaš toj temi. Način na koji pričaš o njoj, pristup koji biraš, ton komunikacije koji koristiš, atmosfera koju stvaraš – sve su to stvari koje su unikatne jer su povezane s osobom koja ih kreira.

Evo super primjera za usporedbu, svi mi idemo na cuge s našim prijateljima i prijateljicama. Uzmimo 3 osobe s kojima često idemo na 1 na 1 cugu – pričamo li jednako sa sve tri osobe? Prolazimo li iste teme sa svakom osobom, dobivamo li istu energiju od svake osobe, osjećamo li se potpuno jednako nakon što odemo kući? U velikoj većini slučajeva, odgovor je ne.

Zašto je to tako? Zato jer je svaka osoba jedinstvena, ima svoj jedinstven vokabular, životne vrijednosti, energiju kojom zrači i način na koji komunicira. To je specifično, jedinstveno i nije univerzalno.

Način na koji kreiraš sadržaj je autentičan jer je tvoj

Kada to prenesemo u pokretanje neke priče preko društvenih mreža, ako uzmemo istu temu i dvije osobe, jako su male šanse da će te dvije osobe ispričati priču o toj temi na jednak način. Mentoriram puno osobnih trenera i iako su teme manje više poznate, svaki od njih ih priča na sebi svojstveni način, svojim tonom komunikacije, svojim gestikulacijama i na taj način privlači svoju ciljanu publiku koja se sinkronizira s tim.

Svaka roba ima svojeg kupca kaže dobra stara izreka i zaista je tako. Svaka energija privući će ljude koji imaju sličnu energiju, dijele slične vrijednosti, razmišljanja i poruke koje šalje brend.

Zaključak

Potpuno je nebitno jesi li prva ili tisuću i prva osoba koja se bavi nekom temom. Jedna si i jedina osoba koja će tu temu obraditi na način na koji ćeš ju ti obraditi. Tvoja autentičnost se oduvijek nalazila u tebi – od tona kojim komuniciraš, vrijednosti koje njeguješ i energijom kojom zračiš. Osvijesti ih, spoznaj ih i kreni se baviti tom temom jer i ti i ja znamo da možeš! 🙂