Facebook cover slika je prva stvar koja nas dočeka kada otvorimo nečiju Facebook stranicu, a nema ništa gore nego kada nas dočeka slika odrezanih rubova. Pomalo mi je nevjerojatno da na ovakve slučajeve nailazim i kod velikih domaćih brendova, pa sam odlučio napisati članak gdje želim proći kroz nekoliko tema:
- važnost cover slike
- primjeri domaćih brendova koji ju nisu prilagodili
- zašto prikaz nije isti na desktopu i mobitelu
- kako napraviti prilagodbu za mobilni prikaz?
>> KAKO UREDITI INSTAGRAM PROFIL – 5 SAVJETA KOJI FUNKCIONIRAJU <<
Možda je nekome ovo banalna stvar, ali vjerujte mi, iznenadili bi se koliko malih i srednjih poduzetnika, pa i velikih nema cover sliku za Facebook prilagođenu mobilnom prikazu.
Važnost Facebook cover slike
Prije svega, ne mogu dovoljno pričati i pisati o tome koliko je Facebook cover važan. To je praktički prva stvar koja nas dočeka kada otvorimo nečiju Facebook stranicu, pogotovo preko mobitela. Odavno ne živimo u mobile-first već u mobile-only svijetu, a prema statistikama iz travnja ove godine, čak 98.2% korisnika pristupa Facebooku preko nekog oblika mobilnog uređaja.
Kada nekoj stranici na Facebooku pristupimo preko mobitela, cover slika je prva, na vrhu, zauzima najveći prostor i upravo je ovo prilika da pokažemo dobar prvi dojam, odaberemo što će biti prvo s čim će se posjetitelj susresti.
Ja sada neću ići u odgovor na pitanje što trebate staviti na cover jer to uvelike ovisi o vašoj ciljanoj skupini, općenitom cilju poslovanja i trenutnom fokusu, ali imajte na umu ove stvari i da ta slika ostavlja jak prvi dojam.
Primjeri domaćih brendova koji ju nisu prilagodili
Što je mene uopće potaklo na ovaj članak – prije svega, moji klijenti koje mentoriram o društvenim mrežama. Većinom je riječ o malim i srednjim poduzetnicima koje kroz svoj tečaj o brendiranju učim osnovama brendiranja kroz društvene mreže i tu nailazim na puno primjera kada cover slika nije prilagođena mobilnom prikazu što mi je razumljivo – to im do sada nije bio fokus, nisu znali i ostalo.
Ono što me zabrinulo jest činjenica da postoji niz velikih brendova koji nisu u stanju prilagoditi cover sliku. Kako je to moguće?
Dukat
Ovo je jedan školski primjer kako nepažnja može baš uništiti cover sliku na mobitelu. Slika izgleda super, promovira se određeni proizvod, stvorena je atmosfera na vizualu, istaknuta dva glavna benefita, sve je super odrađeno osim dimenzioniranja za mobilni prikaz.
24sata
Ovdje su jedva jedvice uspjeli utrpati glavnu poruku, ali možemo vidjeti kako je web stranica dolje desno odrezana pa ne vidimo ostatak domene, a roštilj lijevo dlje je također odrezan. Ovo se događa kada osoba sluša onaj zlatni savjet za prikaz cover slike na mobitelu: “Ma nisu bitne dimenzije, samo gledaj da ti je sve u sredini i bit će to dobro.”
MissZdrava
Ovo je brend pod 24sata pa sam nekako i očekivao da će se dogoditi slična stvar. Ovdje možemo vidjeti kako su jedva jedvice utrpali svoj slogan, ali se itekako vidi da su prvo i zadnje slovo odrezani. Cijela ta rečenica je stisnuta u jedan red umjesto da se stavila u dva reda, a ono što ne komentiram, ali sada hoću – pogledajte kako je ova slika pikselasta.
RTL
Ovo mi je favorit, ne može gore od ovoga. 10 itanja s lijeve strane i potpuno sve odrezano s desne strane, zaista neprofesionalno za jednu ovako veliku televiziju. Nevjerojatna mi je činjenica da nisu u stanju obratiti pozornost na ovo, zar nitko od njih nikada nije otvorio svoju stranicu na mobitelu i vidio da nešto ne štima na coveru?
Da ne duljim, mogao bih primjere vaditi do sutra, što kod velikih, što kod manjih poduzetnika, ali zaista ne shvaćam zašto se ovome ne pridaje veća važnost.
Zašto prikaz nije isti na dekstop i mobilnom prikazu?
Vrlo jednostavno, mobilni ekrani su vertikalni, ekrani na laptopima i računalima su horizontalni pa su samim time i cover slike prilagođene tome. Facebook ne radi automatsko skaliranje kako bi se izbjegle distorzije nego umjesto toga radi rezanje slike (eng. crop). Oni kažu kako je standardna dimenzija (širina x visina) za cover sliku na dekstopu 820×312 dok je na mobitelu to 640×360.
Iz ovoga možemo zaključiti da je širina za 180 pixela manja na mobitelu, a to se kompenzira na način da se s lijeve i desne strane “reže” 90 piksela. Visina je također nešto veća na mobitelu nego na dekstopu, za 48 piksela. Što onda napraviti da zadovoljimo oba prikaza?
>> KAKO UKLONITI POZADINU SA SLIKE U 3 SEKUNDE? <<
Kako napraviti prilagodbu za mobilni prikaz?
Problem je što ne možemo uploadati dvije cover slike, jednu dimenzija za mobitele, a drugu dimenzije za računala već trebamo pronaći dimenziju koja će odgovarati svakom prikazu. Za širinu nam je prilično jasno, znamo da sa svake strane na mobitelu nećemo vidjeti 90 piksela, pa ovaj faktor ne možemo mijenjati već mu se trebamo prilagoditi.
S druge strane, imamo visinu, koja je na mobitelu veća nego na računalu. Nije to puno, riječ je o 24 piksela gore i dolje koji se vide na mobitelu, a na računalu se ne vide. Vrlo vjerojatno nećemo ništa stavljati u te krajnje gornje i donje kuteve, ali kako tražimo kombinaciju koja će odgovarati jednom i drugom, možemo žrtvovati da taj dio bude odrezan na desktop prikazu.
Tako imamo našu finalnu rezoluciju za cover sliku 820×360 piksela. Napravio sam grafički prikaz tako da vidite kako to izgleda.
Besplatni predložak za izradu Facebook cover slike
Ja sam za vas napravio jedan besplatni predložak u Photoshopu i povukao sam linije tamo gdje se režu prikazi na mobitelu i računalu. Ubacite svoju sliku u taj predložak, namjestite kako vam odgovara i to je to.
Obično vas za ovakve stvari traže da unesete svoju e-mail adresu ili se prijavite na newsletter, ja vas to neću tražiti. Preuzmite besplatni predložak ovdje i nadam se da će biti od koristi kod izrade cover fotografije.
Čitamo se 🙂